DE PRAKTIJK DIE HAAR TANDEN

IN JOUW GEBIT ZET

Tandarts in Vianen e.o. voor jong & oud. Welkom op de website van het tandenhuis. Je vindt de laatste informatie over ons op deze pagina. In het tandenhuis stellen wij de patiënt centraal. Iedere patiënt krijgt een persoonlijke benadering. Wij geven u advies en informatie op maat over de behandeling van uw gebit. Iedereen en ieders gebit is uniek! 

 

Op zoek naar een tandarts of een mondhygiëniste? Woon je in Vianen, Hoef en Haag, Hagestein, Lexmond en omstreken of trekt onze praktijk jou aan en wil je een afspraak maken, bel gerust onze praktijk. Ben jij al patiënt bij ons en wil jij een controle afspraak plannen? Bel ons of klik op de online afspraakbutton hieronder om zelf te plannen. Als je nog geen patiënt bent en je bij ons wil inschrijven dan kan dat telefonisch of via de inschrijfbutton hieronder.

Over

In ons tandenhuis hebben wij plezier en passie voor ons vak. Wij nemen de tijd om jou te leren kennen en hebben persoonlijke aandacht en zorg voor jouw wensen en jouw behandeling; wij leggen uw mond in de watten. Daarnaast staan wij bekend als een zéér kindvriendelijke praktijk. Wij leggen een basis voor een angstvrije tandheelkundige toekomst voor de kinderen op een speciale manier. Mensen van álle leeftijden zijn bij ons welkom! 

 

In onze praktijk voert onze tandarts zélf alle controles en tandheelkundige behandelingen uit. In overleg met jou bespreekt onze tandarts een vervolgtraject voor controle, behandeling of gebitsreiniging. Onze tandarts werkt hierin zeer nauw samen met de mondhygiëniste. Zij bespreken standaard dagelijks de geplande persoonlijke behandelplannen voor mondhygiëne en preventie.  De kwaliteit hiervan richt zich op het lang behouden van een gezond gebit voor alle patiënten. Voor iedereen geldt daarbij: een gebit zonder end! Al onze patiënten kunnen hiervoor een afspraak maken bij onze mondhygiëniste. Wij streven er naar om de afspraken voor zowel de tandarts als de mondhygiëniste op elkaar aan te laten sluiten. 

 

Wij zijn BIG en KRT geregistreerde mondzorgspecialisten met een hart voor de kwaliteit van mondzorg. Wij hebben betrouwbare relaties opgebouwd met een team specialisten en zorgverleners waaronder o.a. een kaakchirurg, een orthodontist en een tandtechnieker. Ook zij hebben het hart voor uw gebit op de juiste plaats. Om jou goede mondzorg te bieden maken wij gebruik van de nieuwste tandheelkundige technieken en volgen wij de actuele ontwikkelingen in de mondzorg op de voet. 

ONS TEAM

Wij zijn een klein en fijn team met grote passie voor mondzorg en mondhygiëne. Wij vullen elkaar goed aan en motiveren en stimuleren elkaar dagelijks om te groeien in de kwaliteit van onze mondzorg. In onze stoel sta jij niet maar zit jij centraal. Al onze aandacht richt zich op jouw persoonlijke mondzorg en de langdurige gezondheid van jouw tanden en kiezen; samen staan wij sterk voor jouw gebit. 

José Siesling

assistente

info@hettandenhuis.nl

 

"Mijn werk voer ik met veel plezier en enthousiasme uit. Ik vind het belangrijk dat de patiënt zich op zijn of haar gemak voelt. Door middel van een geruststellend gesprek of een grapje, probeer ik de eventuele zenuwen weg te nemen. Mijn doel is dat de patiënten zich bij ons vertrouwd en welkom voelen."

Leslie van Oostenbrugge

tandarts

leslie@hettandenhuis.nl

 

"Als tandarts verzorg ik met veel plezier en passie het gebit van mijn patiënten. Met mijn tandartsliefde geef ik jullie het vertrouwen om bij mij in de stoel te komen. Preventie staat bij mij voorop. Ik wil het trekken van tanden en kiezen zoveel mogelijk voorkomen. Voor volwassenen en kinderen geldt: ik luister en leg de behandeling stap voor stap uit. Ik wil dat jij op je gebit kan blijven vertrouwen!"

Nasim Aghazadeh

mondhygiëniste

nasim@hettandenhuis.nl

 

"Mijn doel is het gezond en het mooi houden van jouw gebit. Met mijn aandacht voor jouw mondgezondheid draag ik ook bij  aan jouw algehele gezondheid. Een stralend gebit maakt mensen blij en gelukkig. Dat maakt mijn werk zo plezierig. Bij mij kom je de stoel niet uit zonder een passend advies voor het reinigen en verzorgen van jouw tanden en tandvlees."  

VERZORG JIJ JE TANDEN NIET GOED,

DAN KRIJG Jij HET VOOR JE KIEZEN

BEHANDELING

PERSOONLIJK & EERLIJK

Omdat wij jou persoonlijk kennen, of gaan leren kennen, en wij één tandarts in onze praktijk hebben, zijn de lijnen zeer kort en zijn de wensen en behoeftes bekend voor zowel de tandarts als de mondhygiëniste. Hierdoor ben je er zeker van dat er niet "zomaar" vullingen vervangen worden of "zomaar" behandelingen plaats vinden waar jij het niet mee eens bent.

 

Wij leggen op een heldere wijze uit hoe wij samen met jou jouw gebit zo lang mogelijk gezond kunnen houden. Door inzage te geven in de eigen röntgenfoto's en door transparant uitleg te geven bouwen wij samen aan het onderling vertrouwen voor verdere behandeling. Onze patienten vinden dit fijn en reageren hier positief op. Met onze uitleg bij iedere foto wordt het voor jou duidelijk waarom het in sommige 'gevallen' juist verstandig is om niet te behandelen. Daarbij geven wij duidelijk aan wat de voor- en nadelen zijn. Wij zijn met onze behandeling zeer zuinig op jouw tandglazuur en jouw tandweefsel. Immers glazuur komt nooit meer terug ......

 

Wij zijn jouw gids! Jij bent de baas in eigen mond. 

BANG VOOR DE TANDARTS

Angst voor de tandarts, of beter gezegd, voor de tandartsbehandelingen, is niet ongebruikelijk. Het niet weten wat er in de mond gebeurt, het geluid van de boor en de angst voor pijn, maakt het dat patiënten zich laten leiden door angstgevoelens. Het hebben van angst realiseren wij ons en daarom proberen wij iedereen voor de behandeling op zijn gemak te stellen.

 

Vooraf en tijdens de behandeling geven wij altijd een volledige uitleg over het waarom en wat komen gaat, tenzij een patiënt aangeeft dit niet te willen. Dat is voor iedereen persoonlijk. Voor de mensen die extreem bang zijn nemen wij extra de tijd. Wij letten daarbij goed op de signalen van het lichaam van de patiënt. Soms kiezen wij ervoor om in een aantal zittingen over de angstproblemen te praten voordat wij tot een behandeling overgaan. Dit lucht vaak al zo op dat de mensen de behandeling uiteindelijk wel aandurven. 

 

Wij zijn een goede raadgever! Angst is een slechte raadgever.

MEER OVER DE BEHANDELING!

GEBITSAANDOENINGEN 

Bij ons in de praktijk kan je terecht voor (preventief) advies over je gebit en de behandeling van gebitsaandoeningen. Gebitsaandoeningen zijn o.a. tandbederf, zenuwontsteking, tandsteen & botontstekingen. De behandeling welke nodig zijn voor het voorkomen en het verhelpen van de aandoeningen stemmen wij nauw af op jouw persoonlijke gezondheid en situatie. Ieder persoon en ieder gebit is uniek en vraagt om een eigen specifieke behandeling. Daarbij houden wij oog voor levenslang behoud van een gezond gebit. 

TANDBEDERF 

Tandbederf, oftewel carïes, wordt in de volksmond een 'gaatje' genoemd. Dit is een bacterieel proces! Bepaalde bacteriën tasten het glazuur en vaak het daaronder liggend tandbeen van de tand of kies aan. Dit proces moet worden gestopt omdat anders het 'gaatje' groter wordt, met mogelijke pijnklachten van dien. Wist je dat tandbederf in sommige gevalen kan stoppen bij goede mondhygiëne? Wanneer dit niet meer kan dan moet de tand of kies behandeld worden.

 

Hoe behandelen wij tandbederf? Dit kunnen wij vaak niet anders doen dan te 'boren'. Op die manier verwijderen wij het 'zieke' glazuur en tandbeen. Na het boren en schoonmaken van de uitgeholde tand of kies vullen wij deze met een speciale tandkleurig vulmateriaal. De vulling valt na de behandeling vaak niet op tussen andere tanden en kiezen.

ZENUWONTSTEKING 

Als een 'gaatje' in de tand of de kies niet tijdig wordt behandeld, kan de zenuw gaan ontsteken. Ook een breuk in de wortel van een tand of kies, blootliggend tandbeen of knarsen kunnen een zenuwontsteking (pulpitis) veroorzaken. In het binnenste van een tand of kies (ook van melktanden en kiezen) bevindt zich in een holle ruimte; het wortelkanaal waarin de zenuwen en bloedvaten liggen. Bij een zenuwontsteking leven miljoenen bacteriën in de zenuwkanalen. Deze moeten verwijderd worden, anders kunnen er hevige pijnklachten optreden. 

 

Hoe behandelen wij een zenuwontsteking? Een zenuwonsteking behandelen wij met behulp van boortjes en vijltjes. Net als bij tandbederf boren wij met onze speciale boortjes een gaatje door het glazuur en het tandbeen tot aan de zenuwkanalen. Vanaf dit punt gaan we verder met vijlen. Dit doen wij allemaal onder verdoving. Als de tand of kies openligt, spoelen wij met een spoelmiddel alle zenuwkanalen heel goed schoon. Na het schoonmaken vullen wij de zenuwkanalen met speciaal materiaal. Daarna maken wij de tand of kies dicht met een tandkleuring vulmateriaal. Als vullen niet meer mogelijk is kijken wij naar andere oplossingen. Door de ziekteverwekkers te verwijderen hebben wij de voorwaarde gecreëerd voor het lichaam om het ontstekingsproces op te ruimen.

TANDSTEEN & ONTSTEKINGEN 

Tandsteen is een verharde laag tandplak dat vaak gelig/bruinig uitziet. Tandsteen kan ontstaan als tandplak niet goed wordt weggepoetst. Dit lijkt best onschuldig, maar dat is het niet. Tandsteen wijst namelijk op de aanwezigheid van een groot aantal bacteriën die op tanden of kiezen kleven. Als dit niet tijdig wordt weggehaald kan je tandvleesontsteking, of erger nog, kaakbotontsteking krijgen. Onze mondhygiëniste is gespecialiseerd in het verwijderen van tandsteen!

 

Tandvleesontsteking uit zich in rood tandvlees dat heel snel bloedt. Kaakbotonsteking kan duiden op een langdurig probleem met tandsteen. De behandeling van kaakbotontsteking is een hele uitgebreide behandeling. Soms moet dan het tandvlees geopereerd worden en het zieke botweefsel operatief worden weggehaald. Dit laatste doen wij echter niet zelf. WIj zullen jou in dit geval doorverwijzen naar een tandarts die is gespecialiseerd in kaakbotproblemen. 

KIND & KIES

HALLO, wat leuk dat jij dit leest. Misschien ken jij ons al en ben je al vaak bij ons geweest. Als dat niet zo is, kom gerust eens bij ons in de stoel, kunnen wij samen lachen. En we leren jou alles over jouw gebit. Wat wil jij weten over jouw tanden en kiezen? Wij vertellen het.  

 

Ben jij al een keer in onze tandartspraktijk geweest? Nou, dan weet jij dat lekker spelen gewoon bij ons kan: je zal niet de eerste zijn die de radio hard zet en een dansje doet of een radslag maakt! Dan weet jij ook dat wij goed naar je luisteren naar wat jij wil en naar wat jij niet wil. Soms kan je het spannend vinden als je in onze rode 'ferrari' stoel zit, dat mag en is ook best normaal. Ook jouw ouders of andere volwassenen vinden het wel eens spannend. Wil jij mooie en gezonde tanden en kiezen houden dan is een behandeling soms wél nodig en weet je: daar helpen wij jou bij! En na de behandeling kies jij een kadootje, zoals altijd. 

 

Weet je wat zo leuk is?? Je mag lekker bij papa, mama, verzorger, of broer of zus in de mond meekijken met een heel tof spiegeltje! Dan kijken wij gezellig samen. Zo leer je nog meer over de tanden en kiezen.     

KIND & KIES VOOR DE OUDER

SPELENDERWIJS 

Het tandenhuis staat bekend om de positieve benadering van kinderen. Dit bereiken wij door veel te praten met kinderen en zoveel tijd als nodig is te nemen om hen op hun gemak te stellen. Aandacht, tijd en geduld staan centraal bij de behandeling van jonge patiënten. Wij luisteren naar de kinderen, nemen hun angsten en onzekerheden serieus en proberen die spelenderwijs weg te nemen.

 

Wij adviseren ouders hun kinderen al zo vroeg mogelijk mee te nemen bij hun eigen controle-afspraak. Zo zien  de kinderen dat bij mama en papa ook in de mond gekeken wordt met het spiegeltje en een sonde. Zelfs als kinderen nog amper kunnen lopen, kan het het beeld van rustige ouders in een tandartsstoel al bijdragen aan het voorkomen van angsten voor de tandarts. WIj vragen de kinderen, wanneer het kan en mag van de ouders of verzorgers, ons te 'helpen' door samen met ons in de mond te kijken van mama en/of papa of verzorger.

LATEN WENNEN AAN DE TANDARTS 

De ervaring leert dat de kinderen met kleine stapjes meer toelaten. Positief belonen, bijvoorbeeld met complimenten en met een speeltje (stuiterbal of sticker) achteraf, staat bij ons voorop. Alles beter dan dwingen.

 

Liever tien keer een kleine stap, dan een keer de kans lopen dat een kind bang wordt voor de tandarts. Kinderen die op controle moeten, dwingen wij niet. Als een kind het te eng vindt om in een stoel te liggen, dan vinden wij wel een prettiger manier om samen de controle te doen. 

UITLEG 

Wij vertellen in begrijpelijke taal precies wat wij gaan doen en doen tijdens de behandeling. Wij laten, als de kinderen dat willen, de instrumenten zien die wij gebruiken en vertellen waar deze voor zijn. 

 

Kinderen stellen wij op hun gemak door ook niet altijd alles bij de naam te noemen. Het woord 'boor' kan eng overkomen en dat noemen wij dan ook bijvoorbeeld; 'een borsteltje om de kiezen schoon te maken'. Als kinderen zich op hun gemak voelen, verloopt de controle of de behandeling beter.

BEHANDELEN 

Ondanks dat wij kindvriendelijk zijn, laten wij om die reden nodige behandelingen niet achterwege. Ook niet als een kind protesteert. Wij hebben het geduld en leiden dit in goede banen.  

 

Als er bijvoorbeeld veel gaatjes worden geconstateerd, nemen wij de tijd of behandelen wij die in meerdere afspraken om de druk op en de angst van het kind te verminderen. Wij kijken en luisteren naar de signalen van het kind en wat het kind aankan. Dat is een verschil met 'niet willen'. Bij ons hoeft geen kind bang te zijn. Wil je nog meer weten over de tandartspraktijk in het algemeen, klik op de Alles over de tandartspraktijk - button hieronder. 

ALGEMEEN

AFSPRAKEN MAKEN 

Het maken van afspraken kan telefonisch of per email (info@hettandenhuis.nl). Ook is het mogelijk om online een afspraak te plannen. Klik hiervoor op de "Online afspraak button" op de home-pagina van deze website. Het tandenhuis is op alle werkdagen, met uitzondering van vrijdag, telefonisch (tel. 0347 343 131) bereikbaar

van 09.00 uur tot 11.30 uur. De bereikbaarheid is beperkt bij vakanties en/of vrije dagen. 

 

Om te helpen herinneren dat het weer tijd is voor een 'gebitscontrole' versturen wij tijdig een herinneringsmail. De patiënt blijf echter zelf verantwoordelijk voor het plannen en opvolgen van de afspraak. Een afspraak kan, in geval van verhindering, tot 48 uur van te voren vrijblijvend worden afgebeld, anders zal de gereserveeerde tijd in rekening worden gebracht.  

OPENINGSTIJDEN 

De praktijk is voor reguliere controle en behandeling op alle werkdagen, met uitzondering van vrijdag, geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur. Telefonisch zijn wij op deze dagen bereikbaar van 09.00 uur tot 11.30 uur. Als wij even niet bereikbaar zijn stuur je ons een email (info@hettandenhuis.nl). Wij reageren dezelfde dag!

SPOEDEISENDE KLACHTEN / -GEVALLEN 

Voor spoedbehandelingen binnen de openingstijden zijn wij bereikbaar op het nummer +31 (0)6 3531 4528. Voor spoedbehandelingen buiten de openingstijden kan contact opgenomen worden met Tandarts Spoed Praktijk,

tel. 0900 8602 (zie ook: Centraletandartsdienst) Houd er rekening mee dat de kosten voor deze behandeling en/of consult direct afgerekend moeten worden.

 

Wat zijn spoedeisende klachten? Hieronder verstaan wij de volgende klachten; - losse, gebroken of uitgeslagen kies en/of tand na een ongeval, - zenuwpijn, - opgezwollen wang met of zonder koorts en met of zonder pijn, - constante  kiespijn die slecht te onderdrukken is met pijnstillers, - pijn na het trekken van een tand of kies die niet te onderdrukken is met pijnstillers, - nabloedingen na het trekken van en tand of kies. 

PRIVACYBELEID 

Per 25-05-2018 is de AVG (Algemene Verordening Persoonsgegevens) voor Zorgverleners van kracht. Als praktijk houden wij ons aan deze privacywetgeving en hebben wij hiervoor passende maatregelen genomen om de privacy van onze patiënten te waarborgen. Voor ons geen moeilijke stap daar de privacy van onze patiënten altijd onze eerste prioriteit is. Wij gebruiken de gegevens van onze patiënten voor nodige zaken, zoals het verbeteren van onze service of het versturen van een herinneringsmail. Onze patiënten kunnen te allen tijde haar voorkeuren hierop aanpassen. Wilt u meer informatie over AVG voor Zorgverleners? Vraag het ons gerust of neem een kijkje op de website van Autoriteit Persoonsgegevens via de button hieronder.

MEER ALGEMEEN!

TANDARTSTARIEVEN & REKENING

Onze tarieven die wij mogen vragen voor een behandeling zijn bepaald door de Overheid. Elk jaar worden deze tarieven door de Nederlandse Zorgautoriteit gepubliceerd middels een zogenaamde tariefbeschikking. Daarin staat duidelijk wat wij in rekening mogen brengen en de daarbij behorende maximumbedragen. 

 

Op jouw tandartsrekening vind je alle behandelingen die wij hebben uitgevoerd tijdens jouw bezoek aan onze praktijk. Deze behandelingen noemen wij 'prestaties' en hebben allemaal een eigen code. Als je meer wil weten over de betekenis van deze codes, de daarbij behorende tarieven en de opbouw van jouw tandartsrekening, vraag het ons of kijk eens op de website Mondzorgkosten voor een heldere en transparante uitleg.

KLACHTENREGELING

Wij streven ernaar de belofte over onze behandeling met jullie na te komen en waar te maken en jou naar tevredenheid te adviseren en te behandelen. Dit doen wij op een eerlijke en transparante wijze. Als er toch klachten zijn over ons handelen hopen wij dat jij dit met ons bespreekt. Ook wij leren dagelijks van onze patienten en staan open voor het gezamenlijk werken aan een oplossing wanneer jij problemen heb met onze behandelwijze.

 

Wanneer wij samen niet tot een oplossing komen dan kan je als patiënt kosteloos gebruik maken van de klachtenregeling van het Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot Bevordering van Tandheelkunde (KNMT). Als praktijk zijn wij verbonden met de KNMT. De KNMT zal een klachtenfunctionaris aanwijzen die jou hulp biedt bij het oplossen van de klacht, door advies en bemiddeling. Voor meer informatie over de klachtenregeling, lees Klacht over uw tandarts?

NIEUWS

Wij zijn blij!

Blij dat we aan aan jou mondgezondheid een steentje bij mogen dragen in deze bijzonder tijd. Blij dat de regering besloten heeft om juist ook de tandartspraktijken opden te stellen om de goede zorg te blijven verlenen. De gezondheid van het gebit, tandvlees en kaakbot draagt bij aan de algemene gezondheid en dit is wat het RIVM zich gelukkig ook realiseert! Wij zijn dan ook blij voor jou!

 

'Nederlanders laten tandart links liggen door Corona'; dit was één van de nieuwskoppen in dit nieuwe jaar. Veel Nederlanders zijn angstig om naar de tandarts te gaan, bang om corona op te lopen tijdens een behandeling. Helaas bemerken wij ook dat patiënten zich hierdoor niet in de praktijk melden en dus behandelingen laten schieten. Wij begrijpen deze angst. Wij zijn er om jou te helpen. 

 

Het is en blijft belangrijk voor jou om op controle te gaan en geplande behandelingen te laten uitvoeren. Goede mondzorg is en blijft belangrijk voor jouw algemene mondzorg. Laat dit niet los. Wij doen er alles aan om jou goede mondzorg te blijven bieden. Wij werken volgens de wettelijk gestelde en aanvullende hygiëneeisen en richtlijnen van het Min. VWS en RIVM en de advies en richtlijnen van onze beroeporganisatie KNMT. Het houden hieraan en het naleven hiervan is voor ons niets nieuws; dit doen wij namelijk altijd al. 

 

Onze praktijk is, naast het beschikken over een hoogwaardige luchtventilatiesysteem, ook standaard voorzien van een tandheelkundig en intelligent afzuig & filtersysteem en een ultraviolet desinfectiesysteem die zorg dragen voor het efficient zuiveren van de lucht, het verwijderen van hoge volumes druppels en aerosolen en het voorkomen van vespreiding van deeltjes en gassen bij behandelingen ter bescherming van de patienten en de tandarts en de mondhygiëniste. Al deze faciliteiten zijn altijd al aanwezig geweest bieden ook nu passende bescherming voor jou als ook voor ons. Daarnaast blijven wij, zoals wij het altijd al doen, persoonlijke beschermingsmiddelen gebruiken tijdens de controles en de behandelingen.

 

In onze praktijk hebben wij ook extra aandacht voor het houden en opvolgen van 1.5 meter regel; wanneer je de praktijk binnenkomt, als je plaats neemt in de wachtkamer en bij vertrek uit de praktijk. Ook vragen wij jou je handen te desinfecteren voor binnenkomst. 

 

Wij vinden het belangrijk om continu de aandacht te houden voor de kwaliteit van onze mondzorg en de veiligheid van onze patiënten en hebben het volledige vertrouwen jou op een passende wijze te ontvangen en te behandelen in onze praktijk, ook in deze bijzondere tijd.

 

Goede mondzorg begint bij jouzelf, stel je mondgezondheid en daarmee je algemene gezondheid voorop, kom naar je controle of behandelafspraak en voorkom extra (onnodige) en uitgereidere behandelingen. 

 

Laat ons niet links liggen! Wij zijn er voor jou!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INSCHRIJVEN

Wil jij je bij ons inschrijven als nieuwe patiënt? Wat leuk! Wij zijn blij dat je voor ons hebt gekozen en zullen jou een warm welkom geven. Hopelijk zien wij elkaar snel in onze praktijk. Wij streven er naar om zo spoedig mogelijk een afspraak met jou in te plannen. Hiervoor hebben wij echter enkele gegevens nodig. Daarom het verzoek onderstaand inschrijfformulier in te vullen en deze te verzenden. 

 

Binnen 24 uur nemen wij met u contact op voor het maken van een afspraak. Zien wij u gauw in onze stoel? Wij kijken er naar uit!

 

(* verplichte invoer)

Voor- & achternaam *  
Geboortedatum *  
Adres *  
Postcode *  
Woonplaats *  
Email *  
Telefoonnummer *  
Hoe heb je ons gevonden?  
Hoeveel personen wilt u inschrijven?  
Bericht  
Bijlage  

LOCATIE ADRES

Tandartspraktijk het tandenhuis

Placotiweg 2  |  4131 NL Vianen  |  T. 0347 343 131  |  E. info@hettandenhuis.nl